Hiba | Megoldás |
A kiadott mintatantervből tárgyak hiányoznak | Kari Neptun rendszergazdát kell keresni |
Tárgyfelvételnél nem látszik a szakirány mintatanterve | Tanulmányi osztályt kell felkeresi és kérni a szakirányhoz / mintatantervhez való hozzárendelést |
Tárgyfelvételnél nem teljesült az előkövetelmény | Tantárgyat kezelő Intézet Neptun Adminisztrátorát kell megkeresni A tárgykód 2. - 3. karaktere jelöli az intézetet |
Kuzusfelvétel: A kiírt kurzusról a jelentkezést letiltották! |
Tisztelt Hallgatók!
Nagyon sok O365/Teams fiók létrehozására irányuló kérés érkezik közvetlenül az Informatikai Osztályra, amely okán szeretnénk jelezni azt, hogy O365 fiókot minden hallgató saját magának tud létrehozni, miután szabályosan beiratkozott, és a Neptun rendszerben a féléve aktív. A regisztrációt az https://o365.uni-obuda.hu felületen tudja elvégezni.
Figyelem! Ha valaki már korábban regisztrált, akkor újból nem tud regisztrálni. Ha elfelejtette a jelszavát, vagy a fióknevét, akkor az alábbi felületen, Neptun azonosítást követve tud új jelszót kérni: https://o365.uni-obuda.hu/secure
A O365/Teams felületre a portal.office.com oldalon tudnak belépni érvényes fióknév és jelszó birtokában.
Tisztelettel,
Informatikai Osztály
Ezeket az adatokat szintén a képzésnek megfelelő Tanulmányi Osztály tudja megadni. Ha szükséges akkor a jelszót is ők írják át ill. vissza.
Ez azért lehetséges, mert az adott tanszék már kiírta a választott kurzust, azonban az órák időpontja még nem lett felírva a Neptunba. Valószínűleg ez csak átmeneti állapot, és hamarosan kiírják az időpontokat is. Ilyenkor nem szükséges újból jelentkezni a tantárgyra, amikor kiírják az időpontot, az megjelenik az órarendben is.
NEM szabad! A rendszer megengedi, azonban mivel más órát nem lehet felvenni, így nincs értelme az egyéni felvételnek. Az elsőévesek, akik már kredit-rendszerben hallgatnak az egyetemen, automatikusan megkapják a mintatanterv óráit.
Kivétel RKK hallgatók: Az RKK-n minden elsősnek magának kell felvennie a tárgyait az első félévben is!
Minden hallgató a beiratkozáskor kapja meg a személyes adatait, Neptun kódját és a jelszavát tartalmazó, személyre szóló levelet. A levél mellé, a Neptun kezelését rövidített formában tartalmazó hallgatói tájékoztató is tartozik. Az Oktatók az intézeti Neptun asszisztenstől (Neptun adminisztrátortól) kaphatják meg a személyre szóló Neptun belépési információjukat.
Az egyéni gyűjtőszámla feltöltése csakis banki átutalással történhet! Minden más (postai csekkes, készpénz befizetés, VIBER utalás) utalási formát SZIGORÚAN ELUTASÍTUNK, ÉS REKLAMÁCIÓT NEM FOGADUNK EL!
A gyűjtőszámlára befizetett összeg visszautalására a Pénzügyek -> Tranzakciós lista menüpontban van lehetőség. A felületen először ki kell választani a "Gyűjtőszámlák:" felirat mellett a gyűjtőszámla számát, majd ezután megjelenik kicsit lejjebb a "Visszautalás" gomb.
A gombra kattintás után az ablakban ki kell tölteni a visszautalandó összeget, valamint ki kell választani a cél bankszámla számát.
Még ebben az esetben is van megoldás! A tévesen befizetett összeget a Neptunon keresztül leadható "OE-0004 - Pénzügyi korrekciós kérvény" nevű kérelem segítségével lehet visszaigényelni. A kérvény kitöltéséhez a Kérvénykezelés (link: https://neptun.uni-obuda.hu/kervenykezeles) menüpontban található útmutató. (Fontos tudnivaló, hogy a tévesen befizetett összeget csak és kizárólag a Neptunban rögzített saját bankszámlaszámra tudjuk visszautalni!)
A közlemény rovat helytelen kitöltése esetén - amennyiben a program egyáltalán nem tudja beazonosítani az utalást - az összeg függőszámlára kerül. A beazonosítással kapcsolatban a Neptun Iroda pénzügyes kollégájával kell egyeztetni e-mailben, mellékelve az utalásról szóló bizonylatot.
A bankban a kitöltéskor ügyelni kell arra, hogy Neptun kód a Közlemény mező elején legyen. A pontos kitöltés egy példával illusztrálva:
jel | Közlemény |
X | NK-ABC12R, Saját Neve |
Az átutalási idő kb. 3 munkanap!
10300002-13268139-00024900
Nem. Mivel a Neptun alapvetően böngésző-alapú, akár lassabb modemes kapcsolattal is használható. Amennyiben mégsem lehet az adott helyről elérni, fel kell keresni a hálózat rendszergazdáját, és megkérni, hogy engedélyezze a HTTPS oldalak letöltését.
Nem. A használathoz elegendő egy egyszerű böngészőprogram, amely manapság már minden telepített operációs rendszer része. Fontos, hogy úgy legyen beállítva, hogy a titkosított oldalakat (HTTPS) is tudja kezelni.
A figyelmeztetés (vagy 7-es Internet Explorenél egész oldalas hibaüzenet) arra vonatkozik, hogy a titkosított kapcsolat aláírásához használt tanúsítvány nem ismeri a használt böngésző. Az OE Neptun a CACert szervezet által kibocsátott tanúsítványát használ, amely alaptelepítésben még nem része a böngészőprogramoknak. A szervezet gyökértanúsítványának telepítésével a figyelmeztetés megszűnik. A telepítéshez az oldal alján található CACert logóra kell kattintani ("CA SSL security").
Internet Explorer 7.x esetén, amennyiben nem működik az első link ("Click here if you..."), akkor le kell tölteni a "PEM" rövidítést tartalmazó hivatkozásokról a fájlokat, majd dupla kattintással a Windows tanúsítványkezelő segítségével telepíteni kell a "Megbízható legfelső szintű hitelesítésszolgáltatók" tárolóba.
További segítség: itt
A Neptunba a honlapunk (http://neptun.uni-obuda.hu/) jobb felső részén található 'Belépés a Neptunba' felirat alatti linkek egyikére kattintva lehet belépni hallgatóként és/vagy oktatóként.