Frequently Asked Questions


Legfontosabb kérdések
Hiba Megoldás
A kiadott mintatantervből tárgyak hiányoznak Kari Neptun rendszergazdát kell keresni
Tárgyfelvételnél nem látszik a szakirány mintatanterve Tanulmányi osztályt kell felkeresi és kérni a szakirányhoz / mintatantervhez való hozzárendelést
Tárgyfelvételnél nem teljesült az előkövetelmény Tantárgyat kezelő Intézet Neptun Adminisztrátorát kell megkeresni
A tárgykód 2. - 3. karaktere jelöli az intézetet
Kuzusfelvétel:
A kiírt kurzusról a jelentkezést letiltották!
Használati kérdések
Elfelejtettem a Neptun kódomat/jelszavamat?

Ezeket az adatokat szintén a képzésnek megfelelő Tanulmányi Osztály tudja megadni. Ha szükséges akkor a jelszót is ők írják át ill. vissza.

Felvettem a tantárgyaimat, de mégsem készül el az órarendem. Miért?

Ez azért lehetséges, mert az adott tanszék már kiírta a választott kurzust, azonban az órák időpontja még nem lett felírva a Neptunba. Valószínűleg ez csak átmeneti állapot, és hamarosan kiírják az időpontokat is. Ilyenkor nem szükséges újból jelentkezni a tantárgyra, amikor kiírják az időpontot, az megjelenik az órarendben is.

Elsőéves, első féléves vagyok, kell-e tantárgyat felvennem?

NEM szabad! A rendszer megengedi, azonban mivel más órát nem lehet felvenni, így nincs értelme az egyéni felvételnek. Az elsőévesek, akik már kredit-rendszerben hallgatnak az egyetemen, automatikusan megkapják a mintatanterv óráit.

Kitől kapom meg a Neptun kódomat?

Minden hallgató a beiratkozáskor kapja meg a személyes adatait, Neptun kódját és a jelszavát tartalmazó, személyre szóló levelet. A levél mellé, a Neptun kezelését rövidített formában tartalmazó hallgatói tájékoztató is tartozik. Az Oktatók az intézeti Neptun asszisztenstől (Neptun adminisztrátortól) kaphatják meg a személyre szóló Neptun belépési információjukat.

Pénzügyi információk
Milyen adatokat kell megadni, ha külföldi számlaszámról utalok a gyűjtőszámlára?
Számlatulajdonos neve: Óbudai Egyetem
IBAN kód: HU44 1003 2000 0029 1350 0112 0008
SWIFT kód: HUSTHUHB (egybe írandó)
Közlemény rovat: NK-XXXXXX, Saját Neve 
(ahol XXXXXX helyén a saját Neptun kódja szerepel)
Van e lehetőség Neptun gyűjtőszámla egyenleg készpénzes befizetéssel történő felöltésére?

Az egyéni gyűjtőszámla feltöltése csakis banki átutalással történhet! Minden más (postai csekkes, készpénz befizetés, VIBER utalás) utalási formát  SZIGORÚAN ELUTASÍTUNK, ÉS REKLAMÁCIÓT NEM FOGADUNK EL!

Szeretnék a gyűjtőszámláról visszautalni, de hol találom a "Visszautalás" gombot?

A gyűjtőszámlára befizetett összeg visszautalására a Pénzügyek -> Tranzakciós lista menüpontban van lehetőség. A felületen először ki kell választani a "Gyűjtőszámlák:" felirat mellett a gyűjtőszámla számát, majd ezután megjelenik kicsit lejjebb a "Visszautalás" gomb.

A gombra kattintás után az ablakban ki kell tölteni a visszautalandó összeget, valamint ki kell választani a cél bankszámla számát.

Nem a megfelelő jogcímre fizettem be a Neptunon keresztül. Akkor ez az összeg elveszett?

Még ebben az esetben is van megoldás! Le kell tölteni egy formanyomtatványt, melynek kitöltésével lehet kérvényezni a hibásan átutalt összeg sztornózását. A kitöltött lapot az illetékes Tanulmányi Osztálynál kell leadni. Elbírálás után az kb. 1-2 héten belül kerül vissza az saját bankszámlára. A formanyomtatvány a Formanyomtatványok oldalon található!

Sajnos nem jól töltöttem ki az átutalási megbízást. Hová került a pénzem?

Hibás kitöltés esetén - amennyiben a program egyáltalán nem tudja azonosítani a befizetést - az összeg függőszámlára kerül. A Neptun csoport pénzügyes kollégájánál lehet utána érdeklődni a beazonosításról személyesen.

Mit kell írni az átutalási megbízás "Közlemény" rovatába?

A bankban a kitöltéskor ügyelni kell arra, hogy Neptun kód a Közlemény mező elején legyen. A pontos kitöltés egy példával illusztrálva:

jel Közlemény
X NK-ABC12R, Saját Neve
Mennyi idő alatt ér a pénzem a Neptun-os egyenlegemre?

Az átutalási idő kb. 3 munkanap!

Mi a gyűjtőszámla száma?

10032000 - 00291350 - 01120008

Csatlakozási problémák
Szükséges-e speciális hálózati kapcsolat a Neptun eléréséhez?

Nem. Mivel a Neptun alapvetően böngésző-alapú, akár lassabb modemes kapcsolattal is használható. Amennyiben mégsem lehet az adott helyről elérni, fel kell keresni a hálózat rendszergazdáját, és megkérni, hogy engedélyezze a HTTPS oldalak letöltését.

Kell-e valami speciális program a Neptun használatához?

Nem. A használathoz elegendő egy egyszerű böngészőprogram, amely manapság már minden telepített operációs rendszer része. Fontos, hogy úgy legyen beállítva, hogy a titkosított oldalakat (HTTPS) is tudja kezelni.

Megtaláltam, rákattintottam, és egy figyelmeztetés jelent meg... Elrontottam valamit?

A figyelmeztetés (vagy 7-es Internet Explorenél egész oldalas hibaüzenet) arra vonatkozik, hogy a titkosított kapcsolat aláírásához használt tanúsítvány nem ismeri a használt böngésző. Az OE Neptun a CACert szervezet által kibocsátott tanúsítványát használ, amely alaptelepítésben még nem része a böngészőprogramoknak. A szervezet gyökértanúsítványának telepítésével a figyelmeztetés megszűnik. A telepítéshez az oldal alján található CACert logóra kell kattintani ("CA SSL security").

Internet Explorer 7.x esetén, amennyiben nem működik az első link ("Click here if you..."), akkor le kell tölteni a "PEM" rövidítést tartalmazó hivatkozásokról a fájlokat, majd dupla kattintással a Windows tanúsítványkezelő segítségével telepíteni kell a "Megbízható legfelső szintű hitelesítésszolgáltatók" tárolóba.

További segítség: itt

Merre találom a belépési lehetőséget?

A Neptunba a honlapunk (http://neptun.uni-obuda.hu/) jobb felső részén található 'Belépés a Neptunba' felirat alatti linkek egyikére kattintva lehet belépni hallgatóként és/vagy oktatóként.