Frequently Asked Questions - Csatlakozási problémák


Szükséges-e speciális hálózati kapcsolat a Neptun eléréséhez?

Nem. Mivel a Neptun alapvetően böngésző-alapú, akár lassabb modemes kapcsolattal is használható. Amennyiben mégsem lehet az adott helyről elérni, fel kell keresni a hálózat rendszergazdáját, és megkérni, hogy engedélyezze a HTTPS oldalak letöltését.

Kell-e valami speciális program a Neptun használatához?

Nem. A használathoz elegendő egy egyszerű böngészőprogram, amely manapság már minden telepített operációs rendszer része. Fontos, hogy úgy legyen beállítva, hogy a titkosított oldalakat (HTTPS) is tudja kezelni.

Megtaláltam, rákattintottam, és egy figyelmeztetés jelent meg... Elrontottam valamit?

A figyelmeztetés (vagy 7-es Internet Explorenél egész oldalas hibaüzenet) arra vonatkozik, hogy a titkosított kapcsolat aláírásához használt tanúsítvány nem ismeri a használt böngésző. Az OE Neptun a CACert szervezet által kibocsátott tanúsítványát használ, amely alaptelepítésben még nem része a böngészőprogramoknak. A szervezet gyökértanúsítványának telepítésével a figyelmeztetés megszűnik. A telepítéshez az oldal alján található CACert logóra kell kattintani ("CA SSL security").

Internet Explorer 7.x esetén, amennyiben nem működik az első link ("Click here if you..."), akkor le kell tölteni a "PEM" rövidítést tartalmazó hivatkozásokról a fájlokat, majd dupla kattintással a Windows tanúsítványkezelő segítségével telepíteni kell a "Megbízható legfelső szintű hitelesítésszolgáltatók" tárolóba.

További segítség: itt

Merre találom a belépési lehetőséget?

A Neptunba a honlapunk (http://neptun.uni-obuda.hu/) jobb felső részén található 'Belépés a Neptunba' felirat alatti linkek egyikére kattintva lehet belépni hallgatóként és/vagy oktatóként.