Költségtérítési díj teljesítésének menete és a számlázási folyamat a Neptun Pénzügyi rendszerben

Költségtérítési díj teljesítésének menete és a számlázási folyamat a Neptun Pénzügyi rendszerben

A költségtérítési díj teljesítésének két módja lehetséges:
1. A hallgató a Neptun rendszeren keresztül fizeti be a költségtérítési díjat
Eljárás menete:

  • Banki átutalás keretében utalja át a Neptun gyűjtőszámlára a fizetendő költségtérítési díj összegét. (lásd: Neptun kódos levél, banki utalás) Ügyeljen a közlemény rovat helyes kitöltésére. Csak banki átutalás lehetséges!
  • Lépjen be a Neptun rendszerbe a http://neptun.uni-obuda.hu honlapról a kapott azonosítóval és jelszóval.
  • A Pénzügyek/Befizetés menüpontban a kiírt tétel sorában a "Lehetőségek/Befizetőre" kattintva állíthatja be azt a személyt, aki a költségtérítési díj teljesítését követően a számlán befizetőként szerepelni fog. Amennyiben a befizető nem a hallgató, akkor első lépésként a befizető (Partner: pl. szülő) adatait kell a Neptun rendszerben rögzíteni. Partner felvitelére a Pénzügyek/Beállítások/Partnerek menüpontban az Új partner felvitele gombra kattintva van lehetőség, ezután a Pénzügyek/Befizetés menüpontban már beállítható az adott tételhez.
  • A Pénzügyek/Számlák menüpontban lehet kinyomtatni a teljesített tételekről készült számlákat.

2. A hallgató költségtérítési díját számla alapján cég, gazdasági társaság fizeti be
Eljárás menete:

  • Jogi személy részére történő számlakérés esetén a hallgatónak kötelező egy Számlakérési nyilatkozatot kitöltenie. A Számlakérési nyilatkozat a www.neptun.uni-obuda.hu oldalon a nyomtatványok között megtalálható.
  • A tényleges összeg a felvett kreditek arányában kerül kiszámításra.
  • A hallgató a cég képviselőjével kitölteti, aláíratja és lepecsételteti a nyilatkozatot.
  • A Számlakérési nyilatkozatot beiratkozáskor a hallgató leadja a Tanulmányi Osztályon.
  • A kitöltött nyilatkozat adatait rögzíti a hallgató Neptun rendszerbe:
    • http://neptun.uni-obuda.hu honlapról belép hallgatóként a kapott azonosítóval és jelszóval a Neptun rendszerbe.
    • A Pénzügyek/Befizetés menüpontban a kiírt tétel sorában a "Lehetőségek" - "Befizető"-re kattintva tudják beállítani a befizetőt.
    • Pénzügyek/Beállítások/Szervezetek- "Új saját szervezet" menüpontban ellenőrizheti, hogy a megadni kívánt szervezet adatai szerepelnek-e a rendszerben. Amennyiben nem szerepelnek az "Új saját szervezet felvitele" gombra kattintva van lehetősége a kívánt adatokat felvinni, illetve a kívánt szervezetet kiválasztani a listából. A felrögzített új szervezet adatait beállítás előtt az adatbázisban el kell fogadtatni a Neptun csoporttal.
    • Amennyiben a hallgató megosztva teljesíti a költségtérítési díjat, ezt a Neptunban a Pénzügyek/Befizetés menüpontban a kiírt tétel sorában a "Lehetőségek"-re majd a "Megosztásra" kattintva van lehetőség összegszerűen a tétel megbontására.
  • A Tanulmányi Osztály a kitöltött Számlakérési nyilatkozatot eljuttatja a Neptun csoporthoz ellenőrzésre. A helyesen kitöltött és rögzített nyilatkozatok alapján a cég részére az Egyetem megküldi a számlát.
  • A kitöltött Számlakérési nyilatkozat leadásával egyidőben, a nyilatkozaton szereplő adatokat a hallgatónak rögzítenie kell a Neptun rendszerben is!

Amennyiben nem rögzíti a Neptunban a befizető szervezet adatait és nem állítja be a kiírt költségtérítési díjhoz befizetőként, “Késedelmes hivatalos adatszolgáltatás” miatt pótdíjat vetünk ki (2000 Ft) és csak ezen díj befizetése után állítjuk ki a számlát.

A számlát befizetés előtt kell kérni. Kiállított számlát csak pótdíj díj ellenében áll módunkban módosítani, amely a hallgatót terheli!

Neptun csoport

Bővített leírás >>>